31 Aralık 2009 Perşembe

İfade verdiler

Türk, dün sabah Tuğluk’u evinden alarak, parti yönetimine Haber vermeden Ankara Adliyesi’ne gitti. Eski DTP’lilere partinin avukatı Nuri Özmen eşlik etti. BDP milletvekilleri Nuri Yaman ve Bengi Yıldız ise olayı televizyonlardan öğrenerek adliyeye geldi. Türk ve Tuğluk, haklarında “terör örgütü propagandası yapmak” ve Abdullah Öcalan’a “sayın” dedikleri için açılan davalar hakkında ifade verdi. İki eski milletvekili de suçlamaları kabul etmedi. Türk, şunları söyledi: “40 yıla yakın süredir Siyaset yapıyorum. Bütün amacım barışçıl bir süreç için çaba göstermektir. Tüm Türkiye’nin tartıştığı bir konu ile ilgili ben de bir siyasetçi olarak görüşlerimi belirttim. Konuşunca propaganda yaptığım iddia ediliyor. ‘Sayın’ kelimesini kullandığım için suç işlediğim söyleniyor. Bu doğru değil. Genel olarak nazik bir üslup kullanırım, kaldı ki sayın kelimesi tek başına suç olarak değerlendirilemez. Silahların susması için çalışmak suç değil memnuniyetle karşılanması gereken bir durumdur.”Dört ayrı dava için ifade veren Tuğluk ise özetle şunları kaydetti: “Söylenen tarihte DTP eşbaşkanıydım. İddia edilen üç konuşmayı da ben yaptım. Bütün amacım bir siyasetçi olarak ülkede akan kanın durması için çalışmaktan ibarettir. Ne PKK’nın ne Öcalan’ın benim propagandama ihtiyacı yok.” Türk adliye çıkışında yaptığı açıklamada, Anayasa Mahkemesi’nin kararını AİHM’ye götüreceklerini, diğer milletvekillerinin ise ifade vermeye gitmeyeceğini açıkladı.
İfade verdiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.